Holder det lokalt
Med sin oprindelse i Nordjylland holder Badeanstalten fortsat på det lokale præg. Virksomheden prioriterer en lang række nordjyske samarbejdspartnere og samarbejder på tværs af de nordlige kommuner.
Et godt eksempel er Svinkløv Badehotel.
- På vores bryllupsdag i september 2016 var vi på Svinkløv Badehotel og spise,. Her talte vi om, at det kunne være en spændende udfordring at samarbejde med dem. I forbindelse med genopbygningen ringede de derfra og fortalte, at de havde hørt om os, og de gerne ville have lokalt producerede produkter, siger Jan Park Holm.
Resultatet blev et samarbejde, hvor Svinkløv Badehotels egne produkter er blevet en realitet med hjælp fra Badeanstalten.
Et bredt udsyn til verden
Foruden erhvervsmiljøet i Aalborg Kommune oplever Jan Park Holm også, at indstillingen hos medarbejdere og samarbejdspartnere passer godt til virksomhedens ambitioner.
- Man fornemmer et unikt drive, når man er i Aalborg. Der er et bredt udsyn fra Aalborg, og det er nemt at se verden herfra, siger han.
- Vi er en landsdækkende virksomhed med forhandlere i hele landet. Kommer man for langt væk fra storbyens puls, kan man måske glemme den del en smule, lyder det fra direktøren.
Dermed har en flytning givet virksomheden nogle nye aspekter.
- Det virker nemmere for vores samarbejdspartnere at komme forbi her. Det betyder bare noget at ligge her i forhold til, at de fleste mennesker har et forhold til at køre ind til byen, siger Jan Park Holm.
Satte tempoet ned
Selvom produktionen har vokset sig stor for Badeanstalten, bliver det fortsat prioriteret, at produkterne er håndlavet. Derudover vil man gerne være med til at sætte et grønt aftryk i verden og arbejder i en endnu mere miljøbevidst retning.
- I gamle dage var vi på messe to gange om året og kom med katalog to gange om året. Det var enormt stressende for alle parter i virksomheden, fordi vi hele tiden havde udvikling i tankerne. Men vi filosoferede os frem til, at det gik imod det, som vi rent faktisk står for. Badeanstaltens produkter handler om velvære og ro, og den DNA skal vi have ind i virksomheden, siger Jan Park Holm.
Derfor satte Badeanstalten tempoet ned i forhold til at lancere nye produkter, hvilket også er ressourcetungt og miljøbelastende. I stedet har virksomheden valgt at rette fokus mod sine eksisterende produkter.
- Vi har det sådan, at vi skal kun lave noget nyt, hvis vi kan lave noget, der reelt er bedre, siger Jan Park Holm.