Krævende på den gode måde
Når medejeren af SushiMania ser Aalborg som en legeplads, mener hun ikke, at man kan kaste hvad som helst op i luften. Nathalie Ina Kühl ser nemlig den nordjyske blåstempling som en afgørende faktor for, om en idé holder på den lange bane.
"Nordjyderne er lidt langsomme til at tage noget nyt til sig. Men når de gør det, er det med meget loyalitet. Det er gode kunderelationer med stor værdi, når man først overbeviser aalborgenserne," siger hun.
Og man må sige, at aalborgenserne er overbeviste.
SushiMania har fire butikker i Aalborg som en del af kæden, der er videreudviklet som et franchisekoncept. I skrivende stund er der knap 30 butikker i landet med den særlige mulighed for at vælge enkelte stykker stykker frem for den typiske rulle á otte.
"Aalborg har været en god lakmusprøve for at se, om det fungerer. Nordjyderne er krævende på den gode måde. Det er meget nordjysk at ville have noget for pengene, så det går rimelig smurt med at komme ud til andre byer, når man er oppe at køre i Aalborg," siger Nathalie Ina Kühl.