Dare yourself – et payoff der forpligter

Hos designvirksomheden SACKit arbejdes der ud fra den ultimative kvalitetstest. Virksomheden sælger nemlig kun produkter, som medarbejderne gerne selv vil eje. SACKit specialiserer sig i at redesigne og sælge klassiske livsstilsprodukter, og produktporteføljen rummer efterhånden alt fra sækkestole til høretelefoner.

 

Partnerskab med potentiale

SACKit blev stiftet i 2012 af Kristoffer Glerup, som havde en ambition om at relancere sækkestolen som et eksklusivt lounge-møbel. Siden er Peter Rasmussen trådt ind som partner i 2016.

”Jeg kunne se, at der var et stort potentiale i makkerskabet med Kristoffer, og at vi komplimenterede hinanden”, fortæller Peter Rasmussen.

Det er gået stærkt siden 2016, hvor Peter Rasmussen var fjerde mand på lønningslisten. De seneste tre år er omsætningen tredoblet, og i dag er medarbejderstaben på 12 fuldtidsansatte - og der rekrutteres efter flere.

 

Hele Aalborg som showroom

Et stærkt netværk og Aalborgs blomstrende kulturliv med de mange nye restauranter giver SACKit rig mulighed for at bruge byen som udstillingsvindue.

”Jeg synes, at vi, i Aalborg, har et stærkt netværk på tværs af brancher, at man hjælper hinanden og kan trække på hinandens erfaringer”

”Vi har flere af vores møbler stående hos Helmuth, Ombord, D’wine bar og en decideret ’SACKit suite’ hos Mortens Kro. Det giver os mulighed for at vise vores kunder rundt i Aalborg, hvor de kan se, at vores møbler bliver brugt”, fortæller Peter Rasmussen.

Verden venter

2019 er året, hvor SACKit satser benhårdt på eksportmarkedet.

”Vi vil gerne fortsætte med at udvikle os og lave nogle fede produkter. Og så skal vi selvfølgelig mere ud på eksportmarkedet, det er der, hvor vi kan se gode muligheder. 70% af vores omsætning ligger i Danmark og de sidste 30% i udlandet”, fortæller Peter Rasmussen.

SACKits produkter bliver i dag solgt til 26 forskellige lande. Norge, Sverige, Finland og Tyskland er de vigtigste markeder på nuværende tidspunkt.

Uudnyttede muligheder

”Vi vil gerne være et internationalt livsstilsbrand, og vi kan se, at der er rigtig mange muligheder i at få struktureret eksporten mere.”

I jagten på at realisere eksportdrømmene har SACKit samarbejdet med Helle Duus fra BusinessAalborg omkring eksport- og agentaftaler.

”Men vi har nok ikke brugt det nok. Jeg tror, at der er mange flere muligheder for samarbejde end dem, vi har benyttet os af. Folk i BusinessAalborg er opsøgende, og de vil meget gerne hjælpe”, fortæller Peter Rasmussen.

Vi skal turde satse på nyuddannede

”Det virker som om, at vi har meget iværksætteri i Aalborg. Det er fedt, at folk gerne vil skabe noget, og at vi gerne vil se hinanden få succes”

Selvom iværksætteriet bobler, så er det, ifølge Peter Rasmussen, vigtigt, at virksomhederne støtter uddannelsesinstitutioner og studerende for at sikre, at vi kan holde talenterne i Aalborg.

”Vi skal sørge for at tage praktikanter og elever ind. Vi skal turde at give nyuddannede en chance og satse på et wildcard engang i mellem, så vi kan få talenterne udviklet”

Fakta

Navn: Peter Rasmussen, 41 år

Titel: Managing Director

Fritid: Skiløb

Kæphest: Autenticitet. At turde vise svaghed er en styrke.